Kaip pamilti save?

Daugeliui iš mūsų, meilė sau, tiesiog neegzistuoja. Mes ne tik, kad nelepiname ir nevertiname savęs, tačiau, priešingai – save nuolat kritikuojame, žeminame, baudžiame. Tam randame milijonus priežasčių: suvalgėme per daug,  blogai išlaikėme egzaminus, negavome trokštamo darbo, taip ir nepradėjome sportuoti nuo pirmadienio ir t.t. Visos šitos nemeilės sau pasekmės – dar didesnis persivalgymas, užsidarymas savyje, pyktis, stresas, agresija,…

Visi šie veiksniai – tiesiausias kelias į nelaimingą gyvenimą, didėjantį svorį ir vis naujas ligas. Mes tampame neįdomūs, ne tik sau, tačiau ir mus supantiems žmonėms. Norėdami viso to išvengti ir pagerinti savo gyvenimo kokybę, turime investuoti į save. Ir čia mes visai nekalbame apie materealius dalykus. Taigi, pamėginkime kartu atrasti, priimtiniausius ir veiksmingiausius būdus – kaip pamilti save.

* Rytas. Kiekvieną rytą pradėkime trumpu ritualu. Dvi stiklinės šilto vandens, pagardintos griežinėliu citrinos. Jei pirmomis dienomis tai atrodo per sunku, pradėkite nuo vienos stiklinės. Gerdami vandenį galvokite apie tai, kaip jūsų kūnas džiaugiasi gaudamas šį vandenį, kaip atsibunda visas organizmas, kaip gerėja jūsų sveikatos būklė, nes po truputį šalinasi toksinai ir šlakai. Tuomet nueikite prie veidrodžio, nusišypsokite ir garsiai tris kartus ištarkite: ,,Aš su kiekviena diena jaučiu vis didesnę meilę sau ir esu tiesiog nuostabus Dievo kūrinys‘‘. Vandens gėrimui ir savęs pagirimui, sugaišite tik 5 minutes, o nauda bus didžiulė.

* Savišvieta. Net jei jau senai esame baigę mokyklą ar universitetą, turime nuolat toliau mokytis ir tobulėti. Šiai veiklai – turime rasti laiko ir motyvacijos visą gyvenimą. Tai puikiausia profilaktinė priemonė prieš įvairias ligas (tokias kaip išsėtinė sklerozė, alzheimeris) ir senatvę. Taip pat naujos žinios visuomet verčia mus augti protiškai – tai padeda bendraujant su žmonėmis, kelia mūsų savivertę ir pasitikėjimą savimi – kas tikrai labai padeda, norint išmokti labiau mylėti save. Todėl, pasistenkime, kasdien atrasti bent kelioliką minučių gerai knygai ar naudingam straipsniui paskaityti. Stenkitės domėtis įvairiomis temomis: sveika mityba, psichologija, filosofija, ekonomika, mada, sveikata, sportu,…

* Mityba. Jau niekam ne naujiena ir ne paslaptis, kad gyvulinės kilmės produktai – tai tiesiausias kelias į širdies, virškinimo, kraujagyslių, viršsvorio ligas. Tačiau, tai sukelia ir agresiją, slogią nuotaiką, baimę, nerimą, nemigą ir t.t. Produktuose, kurie išgauti skausmo ar žudymo būdu – išlieka emocija, kurią išgyveno gyvūnas prieš nužudymą, bei kokias emocijas jautė savo gyvenimo metu. Taigi, suvalgydami tokį maistą, mes kartu suvalgome ir tas emocijas, ir tarsi jas išgyvename. Suprantama, kad visi veganais netapsime, tačiau mažinti tokių produktų, kaip mėsa, žuvis, kiaušiniai, pieno produktai, turime jau šiandien. Turbūt, lengviausia būtų pradėti nuo didesnio kiekio augalinių produktų įvedimo į savo valgiaraštį. Mėgaukimės vaisias, daržovėmis, riešutais, sėklomis, košėmis. Išmokime vegetariškų, veganiškų, žaliavalgiškų patiekalų. Ir bent vieną dieną savaitėje nevalgykime jokio gyvulinės kilmės maisto. Labai greitai pajusite, kad pagerėjo miego kokybė, dingsta slogi nuotaika, daug rečiau pasitaiko pykčio ar agresijos priepuolių, gražėja veido oda, krenta nereikalingas svoris, gerėja sveikatos ir fizinė būklė.

* Grynas oras. Šiomis dienomis gyvenimo tempas yra labai greitas ir pasivaikščiojimas gryname ore – prabanga. Tačiau, pasistenkime susidėlioti dienotvarkę taip, kad nors 2-3 kartus per savaitę, galėtume pasimėgauti tuo. Idealus variantas – pasivaikščiojimas su šeima, geru draugu ar augintiu, o kartais, galbūt tiesiog vienam pačiam, su savo mintimis. Tam puikiai tinka miškas, parkas, pajūrys ir t.t. Metų laikas – įtakos neturi, juk kaip sakoma: ,,Nėra blogo oro, yra tik netinkama apranga‘‘. Vaikščiojimas gryname ore yra labai naudingas : valosi plaučiai, gerėja miego kokybė, greitėja medžiagų apykaita, treniruojasi širdis, stiprėja raumenys ir kaulai, gerėja kraujotaka ir psichologinė būsena. O ką jau kalbėti, kaip tai puikiai degina kalorijas. Tačiau, jei neturime galimybės tuo pasimėgauti gryname ore, puikiai tiks ir miestas. Juk esminis fizinės veiklos pliusas yra tas, kad jos metu, ir dar kurį laika po to, mūsų organizme padidėja endorfinų (laimės hormonų) kiekis – kas taip pat artina mus prie laimingo gyvenimo ir meilės sau. Sveikos gyvensenos specialistai pataria, būti fiziškai aktyviems, ne mažiau 30 minučių kiekvieną dieną.

* Masažas. Nuostabu, jei turite galimybę, bent retsykiais apsilankyt pas profesionalų masažistą. Masažo teikiama nauda, turbūt neabejoja nei vienas:  stiprina raumenis, gerina kraujotaką, ramina nervų sistemą, greitina medžiagų apykaitą, gerina odos būklę, bei psichologinę būseną. Tačiau, jei galimybės apsilankyti masažo salone neturite, puikiai tiks pasilepinimas karštoje vonioje, žvakių šviesoje, skambant ramiai muzikai. Tuomet įtrinkite kūną kremu, masažuojamaisiais judesiais. Trinkite tol kol oda lengvai paraus. Nugaros nepamasažuosite, tačiau šlaunis, sėdmenis, pilvą, krūtinę, rankas – taip.

* Vakaras. Paskutinis valgymas – likus ne mažiau, kaip 2 valandoms iki einant miegoti. Vakarienę rinkitės lengvai virškinamą. Nepamirškite, kad tarp vakarienės ir pusryčių, turi praeiti mažiausiai 12 valandų tarpas, tam, kad organizmas tinkamai pailsėtų, suvirškintų esantį maistą ir pasiruoštų naujai dienai. Miego kokybė bus daug gerenė ir ryte jausitės daug žvaliau, jei neprisivalgysite prieš užmiegant. Atsigulus į lovą, būtinai padėkokite už gražią dieną, apgalvokite kas jums toje dienoje patiko ir kas ne, pasvajokite ką norėtumėte pakeisti ir įsivaizduokite kaip tai darote.

Šie paprasti, nesudėtingi, nereikalaujantys daug pastangų ar laiko patarimai, gali stipriai pagerinti jūsų psichologinę būseną. Net nepajusite, kaip ims gražėti kūno linijos, gerėti sveikata, tapsite energingesnis, linksmesnis, įdomesnis pats sau, bei aplinkiniams. 

 

Parengė: Indrė Trusovė

Šaltinis: www.sveikairgardu.lt

Kopijuoti draudžiama.